Kisah AdiQ

Assalamualaikum..

Baru-baru  ini sepupu saya, Asmahan (yang memperkenalkan makanan tambahan yang  diformulasikan Adi Putra) berkongsi kegembiraannya bersama saya. Aiman  yang menjadi pengguna setia AdiQ telah berjaya mendapat keputusan 5A  dalam peperiksaan UPSR. Kata Aiman, sejak menggunakan AdiQ, pelajaran  lebih mudah difahami dan menjadi lebih fokus serta rajin belajar.  Alhamdulillah… Harap Aiman lebih sukses dalam pelajaran dan hidupnya,  begitu juga kepada semua anak-anak yang baru sahaja menduduki UPSR, PMR,  SPM dan STPM.
Sebenarnya  ramailah juga yang tanya saya, boleh percaya ke produk yang  diformulasikan Adi Putra ini. Ada juga yang kata, “Ramai aje yang dapat  5A tak makan pun AdiQ..Semuanya usaha dan kepintaran”.Saya tak nafikan  usaha adalah segala-galanya. Kalau makan AdiQ berkotak-kotak pun, tak  nak baca buku memanglah tak berkesan. Tapi cuba kita fikirkan kejap,  kita rajin baca buku. Cuma, bila membaca asyik teringat benda lain. Ada  juga yang sikapnya, tengah baca buku tiba-tiba dengar lagu best,  terus fikirannya melayang sampai apa yang dibaca terkeluar balik  daripada mindanya. Ada pula yang memang boleh jawab soalan dan pandai  tapi sebenarnya atas paksaan hingga terkeluar dari batasan kemampuan  sampai letih dan kemahiran akan hanya tertumpu dalam akademik tanpa ada  keseimbangan dalam bidang lain yang mampu menjadikan seseorang itu  unggul dalam sesuatu bidang. Jadi, bagaimana cara untuk mengubatinya?
Doa..Doa..Doa.. Sebenarnya itu yang paling mujarab, diikuti usaha.  Pertama sekali usaha untuk berubah. Seterusnya tidak salah jika kita  mencuba sesuatu yang mungkin dapat membantu kita dalam usaha untuk  berubah. Jadi, kalau makanan tambahan yang diformulasikan Adi Putra ini  sudah dikatakan berkesan, tidak salah untuk mencuba. Cuma terpulang  kepada individu itu sendiri untuk mencuba atau tidak. Memang ramai yang  dapat 5A tak makan pun makanan tambahan AdiQ. Tapi ini cerita tentang  orang-orang yang tidak fokus, letih belajar, migrain dan pelbagai lagi  yang mengaku berubah bila mencuba..(hehehe).. Jadi, tepuk dada tanyalah  selera..
Tentang  Aiman dan adik-adiknya pula. Bila orang datang rumah, merekalah yang  sibuk mempromosi makanan tambahan AdiQ ini. lawak pun ada juga tengok  anak-anak kecil ini beriya-iya promote AdiQ. Semoga Adi Putra dan anak-anak ini terus berjaya dalam hidup..Amin..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s